Bloghoofd

Omdat ik een aantal vragen kreeg over mijn bloghoofd hier een korte uitleg :-) De basis (achtergrond met krullen etc.) is een Mask; je hebt ...

Omdat ik een aantal vragen kreeg over mijn bloghoofd hier een korte uitleg :-) De basis (achtergrond met krullen etc.) is een Mask; je hebt 2 lagen ingekleurd, in mijn geval wit en zwart. Dan plaats je een masker op de witte laag (bovenste), die haalt gedeeltes uit die laag waardoor je zwarte laag door het motief heen schijnt. De volgende laag is een wit vierkant, waar een texture in gemaakt is met een filter en daaromheen een zwart randje gezet. Met de instelling chalk heb ik een stukje grijs "geverfd"(weer een laag). De strook "papier" komt uit een digitale scrapkit van ??, 5e laag. De tag en het lint komen van Dozi's Scrap Navigation, dat zijn de volgende 2 lagen, dan 3 sterk verkleinde foto's van LO's van mijn kids, weer 3 lagen. Alles heb ik omgezet naar grijswaarden omdat ik een zwart/wit bloghoofd wilde maken. De bloemen komen ook uit een scrapkit, weet niet van wie, en die zijn ook zwart/wit gemaakt (weer 3 lagen). Als laatste heb ik de tekst erop gezet, voor elk woord 1 laag. Bij nader inzien vond ik zwart/wit wel erg saai en heb een mooi kleurtje uitgezocht voor gedeelten van de text en met diezelfde kleur de bloemen gekleurd. Zoals jullie kunnen zien werk je laag voor laag, net als scrappen eigenlijk ;-), dat geeft je de mogelijkheid alles te kunnen verschuiven tot je helemaal tevreden bent. Ik hoop dat jullie wat aan deze uitleg hebben.

Hier een aantal links van sites met gratis digitaal scrap materiaal:

http://www.dozibaer.com/

http://heyitsjustme-krista.blogspot.com/ (meest koop, maar af en toe erg mooie freebies!)

http://www.shabbyprincess.com/downloads.asp

http://hollandsscrappen.blogspot.com/ (blog met heel veel links naar gratis digi kits)

Ben je nog niet zo thuis in PSP en wil je het graag leren, op deze site staan 40 PSP lessen voor beginners

http://members.home.nl/bijlsma/index.htm

Ik hoop dat jullie wat aan deze uitleg hebben!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Het is voor mij echt abracadabra Alma maar vindt het er superrrrrrrr uitzien ! Pfffffff wilde dat ik wat meer tijd kon vinden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Alma, jouw blog ziet er helemaal geweldig uit. Mede door jouw blog heb ik besloten om het ook te gaan proberen. Bedankt voor die inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Alma voor de uitleg. Je hebt me reuze blij gemaakt. Ik wil al een hele tijd ook een nieuwe bloghoofd maken, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet doen. Ik ben nog niet zo handig met PSP, maar ik denk dat ik met deze uitleg nu al een heel eind kom. Ik heb alle tips even opgeslagen, zodat ik alles op mijn gemakkie eens kan nalezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ZOooooooooooo'n eentje wil ik er ook wel hebben......maar ja hier ben ik niet zo handig in......Gaaf is hij.

    BeantwoordenVerwijderen

Follow Me