Een nieuwe bewoner

Ons kippenhok heeft er een nieuwe bewoner bij: Brutus de haan :-) In maart was ons haantje dood gegaan en dat vond ik erg jammer. Een haan h...

Ons kippenhok heeft er een nieuwe bewoner bij: Brutus de haan :-) In maart was ons haantje dood gegaan en dat vond ik erg jammer. Een haan hoort er gewoon bij vind ik en ik miste het gezellige gekukel. Het viel nog niet mee een passend haantje te vinden voor mijn 6 wyandotte-dames, ik wilde nl wel graag een haantje van hetzelfde ras en in dezelfde kleurslag. Maar via via kwam ik er per toeval achter dat er in een naastgelegen dorp een fokker zit van dit ras. Gisteravond gebeld en ik kon gelijk komen om een haantje op te halen. En dat is dus deze prachtige Brutus geworden.


Hij is al helemaal geaccepteerd door de dames en kukelde er vandaag al lustig op los. Nu nog even afwachten of de dames nog eieren willen gaan leggen, dan kan ik wat gaan uitbroeden in de machine (ze worden zelf helaas zelden broeds) en hebben we er straks nog een stel kuikens bij lopen, ook zo gezellig!


Bedankt voor je bezoekje/Thanks for stopping by

You Might Also Like

5 reacties

  1. De dames kippen zullen wel heel blij zijn met zo'n mooie haan!! Wij hebben ook een poosje kippen gehad en het is idd heel gezellig!

    groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie haan.
    Op mijn blog staan mijn eerste layouts als je wilt kan je eens gaan zien en eerlijk je mening erover geven dat heb ik graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige haan is Brutus! Hihihi ook wel een heftige naam voor een haan, super! :)) Onze haan heette Karel maar helaas kreeg ik problemen met de buurt en moest ie weg :( Ja zou leuk zijn nog wat kuikens erbij! Misschien hebben wij binnenkort witte Wyandottes, ben zo benieuwd maar moet nog even geduld hebben tot het weekend ;)

    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig Alma,ik vind het een prachtbeestje en je dames ook,ik vind kippen toch al erg leuk,ik ging wel is naar een brocante winkel en daar liepen ze dan los en daar kon je ook koffie met appeltaart eten en dan waren ze niet weg te slaan en aten ze uit je hand,zo super,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Alma, das grappig! Ik heb dezelfde kippen maar dan grote en helemaal wit. Ook mijn Haan is maandag ingeslapen.... Hij was 4 maar had waarschijnlijk een hersenbloeding of iets dergelijks. Helaas voor mijn dames geen man in het hok erbij....... (lol)
    Khoop je gauw eens te ontmoeten.
    groetjes Jolanda Meurs

    BeantwoordenVerwijderen

Follow Me